Portál Defence & Security Catalogue

Česky  English

ERA dodala sledovací systém mezinárodnímu letišti Heydar Aliyev v ázerbájdžánském hlavním městě Baku

PUBLIKOVÁNO: 22/04/2014

Před několika dny ERA úspěšně završila projekt dodávky svého sledovacího systému na letiště v Baku v Ázerbájdžánu podepsáním závěrečných testů funkčnosti. Jde o rozšíření již s úspěchem využívaného celoúzemního systému hlídajícího letecký provoz nad Kaspickým mořem. Ten si objednalo ázerbájdžánské řízení letového provozu AZANS, aby bylo schopno monitorovat nízké přelety vrtulníků nad oblastmi těžby ropy a plynu poté, co díky boomu petrolejářského průmyslu zhoustla letecká doprava v oblasti.

Smlouva na dodání letištního systému, podepsaná v roce 2011, těžila z úspěchu původního projektu z roku 2010. „AZANS si pro tento projekt opět vybralo firmu ERA, protože věřilo, že letištní systém aeroportu v Baku bude stejně odolný a bude fungovat stejně spolehlivě jako ten stávající nad ropnými poli nad mořem,“ uvedl Farhan Guliyev, projektový manažer AZANS (Azerbaijan Air Navigation Service).

Ekonomický rozvoj Ázerbajdžánské republiky byl tak rychlý a objem obchodu a tím i přepravy zboží a přílivu lidí do země tak překotný, že letiště v Baku bylo nuceno zakoupit nejnovější technologie pro sledování leteckého provozu, aby zabránilo riziku kolizí na ranvejích a pojezdových drahách. ERA dostala tuto zakázku zároveň s firmami HITT a Terma a společně dodaly komplexní systém řízení letového provozu sestávající z pozemního mobilního radaru a multisensorového multilateračního systému, na nějž je ERA specialista.

Systém sledování pohybu letadel a vozidel na letišti Heydar Aliyev sestává z 18 pozemních stanic a 60 automobilových majáků SQUID. Předchozí WAM systém, který funguje v Ázerbájdžánu již čtyři roky, měl 10 stanic. Výsledné řešení, které tyto systémy propojuje, je pro zákazníka velmi ekonomické, protože pro oba je využívána jedna centrální procesní jednotka CPS. Nově nainstalovaný systém dále zlepšil bezpečnost všech letištních pozemních operací a zefektivnil využívání přistávacích drah a parkovacích stojánek. Zvýšil kapacitu ranvejí a podstatně snížil riziko střetu letadel při rolování, a tím i finančních ztrát pro orgány řízení letiště.  


Dnes je 10. 12. 2018 21:26

EUR/CZK 25,87 | USD/CZK 22,64

Newsletter

AOBP